Aktualności
Puchar Polski w Kulturystyce i Fitness 17 - 19 Wrzesień Zabrze (wiecej->)

AKTUALNOŚCI|O MNIE|PORADY|TRENING|DIETA I SUPLEMENTY|HISTORIA KULTURYSTYKI
 WITAM 
BŁONNIK Drukuj
  • zawarty jest w produktach spożywczych pochodzenia roślinnego
  • nie jest składnikiem odżywczym, gdyż nie ulega strawieniu
  • znajduje się w świeżych owocach i warzywach, pieczywie pełnoziarnistym, orzechach, nasionach i roślinach strączkowych
  • zwiększa masę stolca i przyśpiesza usuwanie toksycznych substancji z przewodu pokarmowego
  • wchłania tłuszcz, daje uczucie pełności w żołądku i zmniejsza apetyt
  • zmniejsza także ryzyko raka jelita grubego oraz innych nowotworów przewodu pokarmowego
  • błonnik rozpuszczalny w wodzie, pochodzący głównie z produktów pełnoziarnistych, zwiększa ilość treści w przewodzie pokarmowym, co sprzyja szybszemu pasażowi jelitowemu
  • błonnik nierozpuszczalny w tłuszczach, zawarty w dużych ilościach w otrębach pszennych i nasionach roślin strączkowych, ma silne właściwości absorpcyjne, dzięki czemu obniża poziom cholesterolu w surowicy
  • zaleca się spożywanie 25 do 40 gramów błonnika na dzień. Organizm potrzebuje zarówno błonnika rozpuszczalnego w wodzie, jak i nierozpuszczalnego
  • nadmierne spożywanie otrębów pszennych może prowadzić do niedoborów wapnia, magnezu i cynku
 
© Stanisław Małecki 2019 / webdesign by ||||studio