Aktualności
Puchar Polski w Kulturystyce i Fitness 17 - 19 Wrzesień Zabrze (wiecej->)

AKTUALNOŚCI|O MNIE|PORADY|TRENING|DIETA I SUPLEMENTY|HISTORIA KULTURYSTYKI
 WITAM 
WITAMINY Drukuj
  • zawarte w pożywieniu w niewielkich ilościach, są konieczne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu
  • ułatwiają metabolizowanie węglowodanów, białek i tłuszczów
  • są niezbędne dla syntezy białek, DNA, tkanki łącznej i czerwonych krwinek
  • niedobór witamin prowadzi do zaburzeń metabolicznych
  • witaminy rozpuszczane w tłuszczach: A, D, E i K, są gromadzone w tkance tłuszczowej a ich obecność w codziennej diecie nie jest bezwzględnie wymagana. Nadmiar witaminy A i D może być toksyczny
  • witaminy rozpuszczalne w wodzie nie są gromadzone w tkance tłuszczowej i do ich deficytu dochodzi po upływie 2 do 4 tygodni. Nadmiar wydalany jest z moczem, co praktycznie eliminuje ich toksyczność. Do omawianej grupy należy witamina C i witaminy z grupy B: tiamina(B1), ryboflawina(B2), niacyna, pirydoksyna(B6), cyjanokobalamina( B12), kwas foliowy, kwas pantotenowy i biotyna.
  • witamina C, E, a także beta- karoten, metabolizowany do witaminy A, są antyoksydantami, chroniącymi komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników
 
© Stanisław Małecki 2019 / webdesign by ||||studio