Aktualności
Puchar Polski w Kulturystyce i Fitness 17 - 19 Wrzesień Zabrze (wiecej->)

AKTUALNOŚCI|O MNIE|PORADY|TRENING|DIETA I SUPLEMENTY|HISTORIA KULTURYSTYKI
 WITAM 
Węglowodany Drukuj
  • jeden gram węglowodanów dostarcza 4 kalorie.
  • glukoza, która pochodzi z węglowodanów, stanowi niezbędny składnik odżywczy dla mózgu i układu nerwowego
  • dają energie mięśniom podczas wysiłku fizycznego
  • chronią komórkowe zasoby białka
  • organizm przemienia białka w węglowodany w przypadku ich niedoboru
  • 100 - 150 gramów węglowodanów zapobiega przemianie białek w cukrowce
  • korzystnie wpływają na metabolizm wolnych kwasów tłuszczowych
  • węglowodany złożone - zawarte w warzywach, produktach zbożowych - są szczególnie cenne, gdyż powoli zmieniają się w glukozę i są źródłem energii przez dłuższy czas ,są ponadto bogate w witaminy, minerały i błonnik
  • węglowodany proste - cukier, słodycze, napoje słodzone, białe pieczywo itp. - powinny być spożywane w śladowej ilości, gdyż nie mają wartości odżywczych zawierają tzw. puste kalorie i tylko na krótko dostarczają energii
 
© Stanisław Małecki 2019 / webdesign by ||||studio